Publikované

Ako na jarnú únavu? Naše 4 tipy vám efektívne pomôžu v boji proti jarnej únave

Konečne prišla jar. Ako to občas býva, s príchodom jari prichádza aj jarná únava a Vám sa zdá, akoby ste si ani nevedeli tieto krásne, slnečné a teplé dni naplno užiť. Preto sme pre vás spísali tipy, ktoré vám efektívne pomôžu v boji proti jarnej únave. Ako na jarnú únavu? Vyskúšajte jeden z našich tipov a výsledok pocítite okamžite.

 

  1. Pite dostatok tekutín

Jedným z častých dôvodov únavy, ale aj podráždenosti, je aj nedostatok tekutín v tele. Bez dostatočného množstva vody neprebiehajú v tele žiadne metabolické procesy, takže ani energia sa nemôže uvoľňovať tak, ako by mala. Pitím dostatočného množstva tekutín pomôžete svojmu telu zbaviť sa toxínov, a budete sa tak cítiť lepšie.

  1. Detoxikujte a doplňte svojmu telu vitamíny zdravými nápojmi

Tak, ako sa prebúdza príroda, prebúdza sa aj ľudský organizmus. Štartujú sa metabolické a detoxikačné procesy. Očista organizmu je zároveň spôsobom, ako predchádzať jarnej únave.

Detoxikačné procesy v tele podporíte vhodnými potravinami. Ideálne je pritom konzumovať detoxikačné potraviny čerstvé, pretože tak si zachovajú maximum cenných látok. Ďalším spôsobom, ako efektívne využiť ich bio-aktívne zloženie, je pitie štiav a smoothies. Pri výrobe smoothies môžete siahnuť napríklad po citrusových plodoch, zvlášť odporúčame grep alebo citrón. Detoxikačné účinky dá smoothies aj avokádo, červená repa alebo tekvica. Vhod prídu tiež jablká. Smoothie môžete spestriť a dochutiť aj koriandrom alebo zázvorom.

 

Ak smoothies namiešate z viacerých aktívnych zložiek, ich pôsobenie je navyše synergické a detoxikačný efekt sa násobí. Preto je veľmi vhodné do pripraveného smoothie pridať Ži Polyfenol, čím podporíte detoxikačný proces organizmu. Ži polyfenoly v prvej fáze užívania tiež čistia organizmus, spevňujú cievy a odstraňujú z nich tukové a vápnikové usadeniny.

Ako na to? Naše Ži polyfenoly si jednoducho podľa dávkovania priamo zmiešate počas mixovania vášho smoothie. Pri mixovaní však dávajte pozor, pretože naše Ži polyfenoly vám vďaka účinkom resveratrolu, smoothie sfarbia výrazne do fialova.

Smoothies je všeobecne nutrične veľmi bohatý nápoj, tiež ľahko vstrebateľný pokrm, ktorý telu dodáva veľa energie. Vďaka ovociu a zelenine obsahuje celé spektrum vitamínov, minerálov a ďalších bioaktívnych látok. Ak vás už nudia bežné smoothies, skúste tento tradičný indonézsky protizápalový Jamu elixír. Budete naň potrebovať:

125g čerstvej kurkumy  + 12g ŽI polyfenol
20g čerstvého zázvoru
2 čl citrónovej šťavy
2 čl medu
4 poháre vody

Aký je postup prípravy?

  1. Očistite a nakrájajte kurkumu a zázor.
  2. Vložte nakrájanú kurkumu, zázvor a vodu do mixéra. Mixujte 1 minútu do hladkej textúry.
  3. Prelejte túto zmes do hrnca a varte 20 minút.
  4. Po vychladení pridajte do zmesi ŽI polyfenol, med a citrón.
  5. Pre hladkú konzistenciu elixír prepasírujte, následne prelejte do sklenenej fľaše a skladujte v chladničke maximálne 1 týždeň.

Elixír sa podáva chladený, ideálne ráno alebo medzi jedlami. Ideálna dávka je ½ pohára. Pred použitím treba nápoj najprv pretrepať.

  1. Začnite sa viac hýbať.

Cvičenie je jedným z najlepších spôsobov, ako nabudiť svoj organizmus a zvýšiť energiu. Cvičenie dodáva nášmu telu endorfíny, chemickú látku v mozgu, ktorá vyvoláva šťastie. Ak však cvičíte intenzívne, nezabudnite tiež svojmu telu dopriať aj poriadnu dávku antioxidantov, pretože telo si ich nevie vytvoriť samé. V prípade intenzívneho a pravidelného tréningu totiž dochádza k degradácií veľkého množstva svalového tkaniva a vytvorí sa veľké množstvo voľných radikálov. V boji s voľnými radikalmy vám opäť pomôžu naše Ži Polyfenoly. Ži Polyfenoly sú známe svojimi antioxidačnými účinkami, ktoré účinne pôsobia proti voľným radikálom v tele a ich nenávratnému poškodeniu buniek. Dokonca sa preukázalo, že antioxidanty vedia tieto poškodené bunky opravovať.

  1. Ponorte sa do slnka

Nastavte svoju tvár slnečným lúčom. Tak málo stačí, aby bolo vaše telo stimulované k tvorbe serotonínu v mozgu, a zároveň si doplníte potrebný vitamín D. Serotonín sa tiež nazýva hormónom dobrej nálady a v dnešnej dobe ju potrebujeme viac ako inokedy.